Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 29
Poka¿ wszystkie komentarzebrawo za chêæ zrobienia czego¶ m±drego, za udowodnienie ¿e mo¿na inaczej a nie jak przez ponad 100 lat na jednym i tym samym "benzynie". Jak my¶licie czemu tak jest ¿e ci±gle je¼dzimy na benzynie zamiast np. na pr±d, wodór, sprê¿one powietrze, paliwo ze zwyk³ych ¶mieci ... ? A ju¿ dawno mog³o byæ tak piêknie gdyby nie chciwo¶æ i motoryzacyjno-naftownicza gospodarka.
OdpowiedzElementarna chemia i fizyka odpowiada: kaloryczno¶æ benzyny jest bardzo du¿a, w stosunku do kosztów jej pozyskania. Wodór: nie ma sposobu na jego efektywne uzyskanie, pr±d - tutaj czekamy na lepsze ¼ród³a energii (dalszy rozwój energii atomowej). Czym sprê¿ysz powietrze, nogami? ¦mieci s± bardzo ma³o kaloryczne w stosunku do paliwa.
OdpowiedzKOSZTY POZYSKANIA BENZYNY CZY ROPY SA NIEWIELKIE PRZY OBECNEJ TECHNOLOGI JEJ POZYSKIWANIA PROBLEM W CHCIWO¦CI TYCH CO JA WYTWARZAJA I W NASZYM RZADZIE KTÓRY NAKLADA NANIA TAK DU¯A AKCYZÊ , JESLI CHODZI O KALORYCZNO¦C BENZYNY TO JEST FAKTYCZNIE DU¯E ALE SILNIKI KTÓRE ZOSTALY DO JEJ SPALANIA WYTWORZONE MAJA NIESTETY TYLKO OKOLO30%SPRAWNO¦CI , RESZTA IDZIE Z DYMEM I CIEPLEM W ATMOSFERÊ
OdpowiedzPrawda zarówno z podatkami jak i sprawno¶ci± silników. Ogólnie potrzebujemy taniej energii i dobrego sposobu jej magazynowania. Jak na tê chwilê to tylko atom (oprotestowywany przez mafiê "ekologów") i przyspieszenie rozwoju ogniw jest jak±¶ drog±. Co do kaloryczno¶ci chodzi³o mi o porównanie do ¶mieci, niektórzy nie rozumiej± dlaczego nie mo¿na napchaæ do baku odpadków.
Odpowiedz